توضیحات
آموزش طراحی برنامه با کتابخانه Angular Material
نام دوره : Angular Material In Depth (Angular 15)
پیش نیاز:
- فقط مقداري دانش قبلي از Angular و Typescript
توضیحات:
اين دوره با جزئيات کتابخانه اجزاي Angular Material را پوشش ميدهد و با يک مخزن Github در حال اجرا همراه است.
Angular يک فريمورک شگفتانگيز است که کارهاي زيادي را براي ما انجام ميدهد، اما چيزي که ماژولهاي اصلي به تنهايي انجام نميدهند اين است که اجزاي متداول رابط کاربري را در اختيار شما قرار ميدهند .
تصور کنيد که استفاده از Angular چگونه خواهد بود، اما هر بار که نياز به توسعه يک برنامه داريد، بايد تمام کادرهاي بازشو، انتخابگرهاي تاريخ، منوها و همه آن اجزاي معمولي و بسيار استاندارد را توسعه دهيد.
اين امر نه تنها غيرعملي است، بلکه در بيشتر موارد غيرممکن است، زيرا توسعه و آزمايش برخي از اين اجزا با توجه به پيچيدگي آنها ممکن است هفته ها تا ماه ها طول بکشد!
همچنين، در مورد استايل و قالب بندي برنامه خود و اطمينان از اينکه همه چيز مرتب و حرفه اي به نظر مي رسد ، چطور ؟
تصور کنيد که چه چيزي ميخواهد به کل برنامهتان از ابتدا، از يک صفحه کاملاً خالي استايل بدهيد.
اين حجم عظيمي از کار و توسعه سفارشي است که اکثر شرکت ها ترجيح مي دهند از آن اجتناب کنند.
و بنابراين اينجا جايي است که Angular Material وارد مي شود! 🙂
Angular Material يک مجموعه اجزاي شگفتانگيز براي Angular است که بر اساس Material Design (استاندارد توسعه UI از Google) است.
با Angular Material، فقط با افزودن چند مؤلفه و سبک به برنامه خود، ميتوانيد به سرعت به برنامههاي خود ظاهر و ظاهر معمولي شبيه به Android مانند Material Design بدهيد.
همچنين، شما هرگز مجبور نخواهيد بود که انتخابگر تاريخ خود و بسياري ديگر از اجزاي معمول مورد نياز خود را توسعه دهيد، همه چيز از ابتداي پروژه شما در دسترس است.
اينها اجزاي با کيفيت بسيار بالايي هستند که به طور گسترده در هزاران برنامه از جمله قابليت استفاده، کاربر پسند بودن و پاسخگويي آزمايش شده اند.
اين مؤلفهها که توسط خود گوگل توسعه يافتهاند، برخي از باکيفيتترين مؤلفههاي رابط کاربري هستند که ميتوانيد براي ساخت برنامه خود انتخاب کنيد و از روز اول در پروژه خود آماده استفاده هستند .
بررسي اجمالي دوره
در اين دوره ما قصد داريم يک نمونه برنامه Angular را از ابتدا با استفاده از Angular Material بسازيم.
ابتدا ساختار منوي برنامه را تنظيم مي کنيم و سپس برخي از داده ها را با استفاده از اجزاي کانتينر معمولي مانند ظروف زبانه روي صفحه نمايش مي دهيم و برخي از اصول طراحي متريال را اعمال مي کنيم.
سپس ياد خواهيم گرفت که چگونه از برخي از رايجترين کنترلهاي فرم مورد نياز، مانند وروديها و نواحي متن، انتخابگرهاي تاريخ، فهرستهاي بازشو، دکمههاي راديويي و چکباکسها و ساير اجزاي فرم رايج استفاده کنيم.
ما يک فرم پيچيده با استفاده از Angular Material خواهيم ساخت و نحوه نمايش صحيح خطاهاي کنترل فرم را نشان خواهيم داد.
سپس ياد ميگيريم که چگونه از جزء جدول دادههاي مواد براي نمايش دادههاي جدولبندي شده، از جمله نحوه اعتبار دادن به جداول قابل ويرايش در محل و رديفهاي جدول قابل ارتقا استفاده کنيم.
نحوه صفحهبندي دادهها را در جدول دادهها نشان ميدهيم و زماني که دادهها بارگيري ميشوند، نشانگر بارگذاري را به کاربر نمايش ميدهيم.
ما همچنين به طور مفصل به يک ويژگي بسيار رايج مورد استفاده که ديالوگ ها هستند، خواهيم پرداخت و در مورد زمان استفاده و زمان استفاده نکردن از آنها بحث خواهيم کرد و در مورد برخي از بهترين شيوه هاي مفيد صحبت خواهيم کرد.
سپس برخي از پيشرفتهترين مؤلفههاي مجموعه Angular Material را پوشش ميدهيم، از جمله ويژگيهاي قدرتمند کشيدن و رها کردن، قابليتهاي طراحي واکنشگراي Angular Material، و همچنين نحوه استفاده از مؤلفه درخت مواد را به تفصيل توضيح خواهيم داد .
ما ياد خواهيم گرفت که چگونه با استفاده از پيمايش مجازي حجم زيادي از داده ها را مديريت کنيم و با يادگيري نحوه ايجاد تم هاي سفارشي خود دوره را به پايان خواهيم رساند.
فهرست مطالب
دوره آموزش طراحی برنامه با کتابخانه Angular Material به موضوعات زير خواهد پرداخت:
- Angular Material را از ابتدا تنظيم کنيد
- ناوبري و ظروف، منوي جانبي، ظرف برگه
- نمايش داده ها با کارت، از چند دکمه استفاده کنيد
- معمولاً از کنترلها و دکمههاي فرم استفاده ميشود – فرم دوره را ايجاد کنيد
- ورودي ها و نواحي متن
- دکمه هاي راديويي، چک باکس ها، نکات ابزار
- انتخابگر تاريخ، قالب بندي تاريخ/زمان
- نمايش خطاهاي فرم
- جدول داده هاي زاويه اي در عمق
- جدول درون خطي قابل ويرايش
- رديف هاي جدول قابل گسترش
- صفحه بندي و نشانگر بارگذاري
- پوششها، بهترين روشها براي استفاده از آنها
- کشيدن و انداختن
- طراحي پاسخگو با ليست مشبک
- ناظران نقطه شکست پاسخگو
- جزء درخت
- پيمايش مجازي – مديريت حجم زيادي از داده ها
- تم هاي سفارشي
- تغيير تم ها در زمان اجرا
دوره آموزش طراحی برنامه با کتابخانه Angular Material براي چه کساني است:
- توسعه دهندگاني که به دنبال کسب دانش عميق در مورد کتابخانه Angular Material هستند
یودمی ایران –
دوره درخواستی خود را از راه های ارتباطی درخواست کنید