تخفیف!
آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600

70-461, 761: Querying Microsoft SQL Server with Transact-SQL | آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 1,400,000ریال بود.قیمت فعلی 400,000ریال است.

  • 28.5 ساعت ویدیو با زیرنویس انگلیسی و فارسی و کیفیت 1080
  • به روز رسانی 7/2024 تهیه شده رسمی یودمی ایران
  • مدرس: Phillip Burton
  • حجم: 14.4GB (ترافیک داخلی)

توضیحات

آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600

نام دوره :70-461, 761: Querying Microsoft SQL Server with Transact-SQL

آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600

پیش‌نیاز

  • شما باید نحوه استفاده از کامپیوتر را بدانید و بهتر است با کار با صفحات گسترده (اسپریدشیت‌ها) نیز آشنا باشید.
  • نیازی به دانش قبلی از SQL Server نیست.
  • SSMS نمی‌تواند بر روی سیستم‌عامل Mac نصب شود. اگر می‌خواهید آن را بر روی مک نصب کنید، نیاز دارید یا به ویندوز دوگانه بوت شوید یا از Parallel Desktop استفاده کنید.
  • حتی نیازی به نصب SQL Server هم نیست – من به شما نشان می‌دهم که چطور آن را به صورت رایگان روی کامپیوترتان نصب کنید!

توضیحات

دوره آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600 قبلاً به صورت هفت دوره جداگانه ارائه شده بود و اکنون به صورت یک دوره بزرگ در دسترس است.

 

جلسه 1

در ابتدا نحوه نصب SQL Server و ایجاد و حذف جداول را بررسی می‌کنیم.

سپس تلاش می‌کنیم یک جدول پیشرفته‌تر ایجاد کنیم، اما متوجه می‌شویم که نیاز به دانستن بیشتر درباره انواع داده‌ها داریم – بنابراین جزئیات مربوط به انواع داده‌ها و توابع داده‌ای را بررسی می‌کنیم، که پایه T-SQL هستند.

جلسه 2

ما جداولی که از این موارد استفاده می‌کنند را ایجاد کرده و سپس داده‌هایی را در آن‌ها وارد می‌کنیم. سپس کوئری‌هایی خواهیم نوشت که این داده‌ها را با استفاده از SELECT، FROM، WHERE، GROUP BY، HAVING و ORDER BY خلاصه می‌کنند.

سپس این جداول را به هم متصل می‌کنیم تا ببینیم کجا داده‌ها را از دست داده‌ایم و کجا داده‌های ناسازگار داریم. سپس داده‌ها را در جداول به‌روزرسانی و حذف می‌کنیم.

جلسه 3

اکنون از آن داده‌ها برای ایجاد viewها استفاده می‌کنیم، که به ما امکان می‌دهد این کوئری‌های SELECT را برای استفاده در آینده ذخیره کنیم، و triggerهایی ایجاد می‌کنیم که به صورت خودکار هنگام INSERT، DELETE یا UPDATE داده اجرا شوند.

ما به دیتابیسی که در جلسه 2 ایجاد کردیم نگاه می‌کنیم و مشکلات آن را بررسی می‌کنیم. برخی محدودیت‌ها مانند UNIQUE، CHECK، PRIMARY KEY و FOREIGN KEY را اضافه می‌کنیم تا از افزودن داده‌های اشتباه جلوگیری کنیم.

جلسه 4

روال‌های خود را بیشتر با ایجاد رویه‌ها (procedures) کپسوله می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد با یک دستور ساده، فرمان‌های پارامتری را اجرا کنیم و برخی از خطاها را با استفاده از TRY، CATCH و THROW مدیریت می‌کنیم.

ما همچنین مجموعه‌های داده را با هم ترکیب می‌کنیم، با بررسی UNION و UNION ALL، INTERSECT و EXCEPT، CASE، ISNULL و Coalesce، و دستور قدرتمند MERGE.

جلسه 5

اکنون کوئری‌های تجمیعی ایجاد می‌کنیم. تابع‌های رتبه‌بندی ROW_NUMBER، RANK، DENSE_RANK و NTILE را بررسی می‌کنیم. همچنین تابع‌های تحلیلی SQL Server 2012 از جمله LAG، LEAD، FIRST_VALUE و LAST_VALUE را بررسی می‌کنیم.

ما روش‌های مختلف گروه‌بندی و افزودن مجموع‌ها را بررسی می‌کنیم، مانند ROLLUP، CUBE، GROUPING SETS و GROUPING_ID. همچنین به انواع داده‌های هندسی و جغرافیایی، و رسم موقعیت‌ها روی یک شبکه با استفاده از توابع و مجموع‌ها خواهیم پرداخت.

جلسه 6

اکنون به ایجاد زیرکوئری‌ها و زیرکوئری‌های مرتبط می‌پردازیم، که نتایج زیرکوئری به کوئری اصلی بستگی دارد.

به Common Table Expressions با استفاده از دستور WITH نگاهی می‌اندازیم و از آنچه یاد گرفته‌ایم برای حل یک مشکل کسب‌وکاری رایج استفاده می‌کنیم.

تابع‌ها از جمله سه نوع مختلف از User Defined Functions (UDF): تابع‌های اسکالر، تابع‌های جدول‌گرا خطی و تابع‌های جدول‌گرا چند بیانیه‌ای را بررسی خواهیم کرد. سپس به Synonymها و SQL پویا، و استفاده از GUIDها نگاهی می‌اندازیم. همچنین دنباله‌ها (sequences) را بررسی خواهیم کرد.

به XML خواهیم پرداخت و برای SQL Server 2016 و نسخه‌های بعدی، به JSON و جداول موقتی (Temporal Tables) می‌پردازیم.

جلسه 7

در این جلسه به تراکنش‌ها می‌پردازیم و می‌بینیم چگونه می‌توانیم آن‌ها را به‌طور صریح شروع و خاتمه دهیم و چطور آن‌ها می‌توانند سایر کاربران در پایگاه داده را مسدود کنند.

سپس به شاخص‌ها (Indexes) و نقش آن‌ها در بهینه‌سازی کوئری‌ها می‌پردازیم.

ما همچنین بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانیم با استفاده از Dynamic Management Views استفاده بهتری از شاخص‌ها داشته باشیم.

سپس نحوه نوشتن یک cursor و زمان استفاده از این عملیات مبتنی بر ردیف را بررسی می‌کنیم و تأثیر استفاده از تابع‌های اسکالر UDF را مشاهده می‌کنیم.

هیچ دانش قبلی مورد نیاز نیست – من حتی به شما نشان می‌دهم که چگونه SQL Server را به‌صورت رایگان روی کامپیوترتان نصب کنید!

در پایان هر جلسه، آزمون‌های منظمی برگزار می‌شود تا به شما در یادگیری مطالب کمک کند.

پس از اتمام، شما یاد خواهید گرفت چگونه اعداد، رشته‌ها و تاریخ‌ها را دستکاری کنید، پایگاه داده و جداول را ایجاد کنید، داده‌ها را وارد کنید و تحلیل‌هایی ایجاد کنید و درک خوبی از نحوه استفاده آن‌ها در T-SQL خواهید داشت.

آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600

دوره آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600 برای چه کسانی مناسب است

  • این دوره SQL برای شما مناسب است، اگر تا به حال زیاد از SQL Server استفاده نکرده‌اید (یا اصلاً استفاده نکرده‌اید) و می‌خواهید T-SQL یاد بگیرید.
  • این دوره همچنین برای شما مناسب است، اگر می‌خواهید یک دوره تازه‌سازی در SQL بگذرانید. اما هیچ دانش قبلی از SQL Server نیاز نیست.

1 دیدگاه برای 70-461, 761: Querying Microsoft SQL Server with Transact-SQL | آموزش SQL Server با T-SQL برای آزمون DP-600

  1. یودمی ایران

    دوره درخواستی خود را از راه های ارتباطی درخواست کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *